onsdag, november 08, 2017

Återfall

Tro det eller ej. Men idag blev ännu en lättjefull dag. Precis som i förrgår. Och inte har jag dåligt samvete ändå. Det blev en del skrotande på förmiddagen och efter dusch och kloklippning var klockan plötsligt halv elva. Nästan dags att tänka på lunch alltså.

Nu blev det förstås inte så. Eftersom vi båda varit lediga, så inträffade ju frukosten lite senare än vanligt, dvs. först vid åttatiden. Så lunch framåt klockan 13 är mer befogat. Sagt och gjort. Och det blev en form av hädelse, nämligen julkorv. I november! Vilken traditionslöshet, eller traditionsslöhet. Tur att vi inte hade julmust hemma.

Efter en lur på soffan, lät jag Region Norrbotten (Landstinget heter ju så nuförtiden. Konstigt att det inte finns något engelskt att ta till.) bjuda mig på en shot influensavaccin, varpå jag lät mig bjudas på konditori (Fast då av en annan sponsor.) innan eftermiddagen fortsätter ...

*****

Inga kommentarer: