fredag, september 01, 2017

Det hade kunnat vara ...

.. bättre och roligare, men istället blev det lite trögt och tungt idag. Nej, det var inte katastrofmeddelandet som nådde mig på morgonen, utan det faktum att min mage har känts ofrisk idag. Buller och bång, och allmän känsla av att alla system inte funkar som de ska. Olustkänsla, kort sagt.

Så det blev rätt mycket soffläge. Nu på sen eftermiddag känns det bättre och jag fick lust till en liten promenad. Lilla rundan. Det fick räcka. Fick en pratstund med nya grannarna, som var ute och eldade ris. Han som hade sådan otur att han sågade hål i sommarvattenledningen i söndags, och dessutom råkade riva sönder en kabel i röjsågen. Det blev en fiaskodag för honom.
 - Då får du ta igen de imorgon, sa jag.
Han bara log.

Vi har nämligen allmän arbetsdag i samfälligheten imorgon. Röjning, målning, och utsättning av snökäppar längs vägarna. Allt avslutas med gemensam lunch. Det brukar vara arbetssamma och trevliga dagar. Vädret verkar stå oss bi, också.

Ett rödbrunt stamfly har jag också hunnit träffa.
*****

Inga kommentarer: