måndag, april 09, 2018

Vernissage IV

Vi går vidare i utställningen. Kvällsvernissage en måndag är väl inte så dumt.

Det här är vår största tavla, 1 X 1,30 meter, pryder den väggen bakom soffan. Pladaskfynd på en utomhusutställning. Konst i det gröna som är ett årligen återkommande evenemang här i staden. Amatörkonstnärer ställer ut i någon av parkerna. Det brukar vara mycket folk om vädret är bra.

Jag minns när jag köpte den att konstnären (som jag inte minns vad han hette) var från Boden. Han hade sin fru med sig, som besviket konstaterade:
 - Typiskt! Du köper den tavla som jag skulle vilja ha kvar.
Hon sade det på skämt.

Jag minns också att det var lite blåsigt, när jag skulle bära hem den och att det krävde taktik från oss som bar den genom stan.

Men sedan dess hänger den där. Jag associerar dels till en avslutad midsommarfest, kanske. Det kan vara så att folk har fått springa in på grund av en häftig regnskur. Eller också är den lite "grekisk".

Man kan fundera.


*****
Fler vernissager.

4 kommentarer:

Monet sa...

Fin!

Bert Bodin sa...

@Monet

Tack. Jo, den håller stilen. Sedan 25 år.

Elisabet. sa...

Den hade jag gärna haft själv!

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Många tycker om den. Den sitter mitt i blickfånget, från ytterdörren. Man ser den direkt rakt genom hela lägenheten när man kommer in. Tur att den är så stor.