torsdag, april 12, 2018

Panschodag

 - Vad gör du på dagarna, Bert?
Jag har fått frågan förr. Och jag har också besvarat den ett antal gånger. Bland annat här på bloggen.

Men jag tar väl det igen då.

Idag började jag dagen med frukost, förstås. Skummade lokaltidningen, som på torsdagar är två till antalet, innan jag klädde mig i träningsdressen och gav mig iväg:

  • Till gymmet för en dryg timmes träning
  • Dusch hemma (Jag bor i kvarteret intill, så jag bryr mig inte om att duscha där.)
  • En kaffekopp. Dagens första.
  • Lite radiolyssning.
  • Traskar iväg till Bistron för lunch. Det blev urgoda viltfärsbiffar med sparrissås och vattlingon.
  • Väl hemma blev det städning av balkongen. Ordentlig städning. Rensning av växter som tappat lusten. Dammsugning och skurning av golvet.
  • Dammsugaren fick gå lös på hela lägenheten därefter.
  • Tar bilen och åker ut till Storheden. Gillar det inte, men vi behövde köpa fisk hos bästa fiskhandlaren Rönnbäcks. 
  • Kom hem med torskrygg och en lax, som styckas och fryses in.   
Dagen är inte slut ännu. Bilen ska tvättas inför besök hos verkstad för att besikta den skada vi fick av en backande tv-producent i Finland, för några veckor sedan.

Måste jag göra nå't mer?

Jösses - Jag har ju inte varit och handlat ......

Citrusträdet beskuret, hortensia i knopp, liksom stora stugpelargonen och en amaryllis. Är det jul nu igen?
 *****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Låter som en behaglig tillvaro, ungefär som mina lediga dagar - minus träningen -.

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Jag tror inte du kommer att vara sysslolös på dagarna, du heller.