söndag, december 17, 2017

Allt går igen - nästan

Jösses vad jag har sovit inatt. Det blev inte speciellt sent igår. Jag hade ju tänkt se "Hundraåringen som ...", men uppriktigt sagt tyckte jag att den första timmen var alldeles för seg. Det blev ett kort tryck på avstängningsknappen, en tur med tandborsten och en stund med Vi:s korsord innan sömnen tog vid.

Vaknade några minuter i sju, slog på radion och somnade om till kvart över åtta. (!)

Upp, eller egentligen, ner och fixa frukost. Det var ju min tur idag.

Tolv vackra minusgrader ute. Facebook påminner mig om denna dag i fjol och jag kan inte låta bli att jämföra dagarna.

Bilden visar till vänster 2016, till höger glöder dagens himmel.

Tredje advent.

2 kommentarer:

christel sa...

Har aldrig klarat av varken bok eller film. Helt enkelt inte roligt.
Men annars är jag rätt normal ;)

Bert Bodin sa...

@christel.

Jag undrar det, jag. 😊