tisdag, november 14, 2017

Träning ...

.. för kropp och intellekt. Först på gymet och sedan vid köksbordet. DN:s söndagskryss (Det knepigaste tillsammans med VI:s.) avklarat.

Nu gäller det att gå vidare med eldprov tre: Hitta ett bra lunchställe. Och fyra: Laga middag till professor Anna. Min (och världens) godaste lasagne ska det bli. En vardagsmiddag, alltså. Med lite löjrom innan, förstås. Och bubbel! Hon måste ju få se hur vi lever. Hon är ju från Götaland.

Ute skiner solen. Och jo. Snön kom i natt. Den efterlängtade. 

*****

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jaha, du löser det på nätet! VI:s korsord är alltid knepigt, ja, nu har jag inte tidningen, men det var kämpigt. Min syster i Skåne är en hejare på just det korsordet.

Bert Bodin sa...

@Elisabet.
Sedan något år tillbaka har vi sagt upp pappers-DN, eftersom den skulle prishöjas till 670 kr/månad.
Nu läser vi den på plattan för 179 kronor per månad. Det går bättre än jag föreställt mig. Och korsorden är kluriga, men enkla att använda.

Thalassa sa...

Tummarna upp för "Anna fr Götaland"! Jag har idogt i över 40 år försökt trumfa in Detta i min omgivning. "Jag hör att du kommer från Norrland" har alltid besvarats med "och du kommer från Svealand, hör jag". I språkpolisgrupperna har jag tjatat, mästrat och raljerat över denna kunskapsbrist så mycket att jag antagligen riskerar att kastas ut.

Biggan sa...

VI:s korsord en av mina absoluta favoriter!!!! Kluriga som bara den, men jag har klarat dem ;-) ;-)
Skön utmaning på "gamdagan" .

Bert Bodin sa...

@Thalassa.
Då är vi två som kämpar. Och jag känner några till. 😎

Bert Bodin sa...

@Biggan.
Kluriga. Men också lärorika.

Anonym sa...

Ops, det var rejält det. 670 kr i månader. Hade nog inte gissat på så hög månadskostnad.
Vår länstidning kostar 200 kr i månaden, visserligen 6 dagar i veckan och inte lika många sidor men ändå.

Klura på!

Turtlan

Bert Bodin sa...

@Turtlan.

Vi tog steget till enbart digital DN, när de höjde månadspriset från 580 till 670 kronor/månad. Då rann bägaren över.