onsdag, november 29, 2017

Jul igen

Konsert ikväll. Allas våra Tårpilar inledde sin turné här hos oss. Egentligen redan igår, med en extrakonsert. Men duktige sångaren Magnus vidhöll att det var den här kvällen som var premiär, eftersom det var vi som var där, som hade köpt biljetterna först och gjort att det var slutsålt. Så igår var det en extrakonsert för de som vaknat sent.

Det var bra. Utmärkt sångare och bra orkester. Så mycket julstämning blev det väl inte, även om många av låtarna hade ordet christmas i sig. Men det var alltså inga direkta julsånger förrän efter alla extranummer.

Då klämde Magnus Carlsson i med Oh night divine , det vill säga O helga natt.

Nöjda spatserade vi hemåt i den kalla vintern. Den vinter som bandet hade uppskattat i de tre dagar, som de vistats här sammanlagt.
  - Här är det ju vinter, sa Magnus. Det gillar vi.

*****

6 kommentarer:

Thalassa sa...

De är så bra! Upplevde en fantastisk sommarkväll på Strömsholms Jazzmuseum med detta band för ett och ett halvt år sedan.

Elisabet. sa...

Tycker att den mannen är så bra och verkar så oerhört sympatisk.

Bert Bodin sa...

@Thalassa.
Jag hade inte upptäckt dem förrän jag var på en konsert för 4-5 år sedan. Men då tyckte jag om dem. Så även nu.

Bert Bodin sa...

@Elisabet.

Korrekt, men avspänd, skulle jag säga. Och en bra röst.

Gunnel sa...

Såg "Cabaret" på eftermiddagen och Weeping Willows på kvällen. Båda mycket hör- och sevärda föreställningar.

Bert Bodin sa...

@Gunnel.

Du tar ett koncentrat av kultur. Jag tar samma, men med en vecka emellan.