torsdag, oktober 05, 2017

Klart och betalt

Två av dagens etappmål avklarade. Gymmet och lunchen på stan. Båda aktiviteterna förlöpte smidigt. 

En god lättpanerad rödspätta smakade bra. Ovanligt nog inga bekanta gäster på stamlokuset. Det hör annars till vanligheterna.  Ja, personalen förstås. De är ju kända.

Några fler direkta etappmål finns inte uppsatta för denna torsdag. Men alltid är det väl något som dyker upp .... Just det. Skulle jag inte plantera skott av en hibiskus med en intressant historia. Skott av en ättling till ett ståtligt exemplar som jag en gång drog upp från en stickling som jag själv tog på Kreta för 33 år sedan. Mitt träd beslutade sig för att dö en vinter. Men vi hade då gett skott till en arbetskompis till Benke. Hennes träd har nu fått bidra.

Vi får se hur det går.

Javisst'ja. Kumquatmarmelad ska jag också göra.

Hej å hå!

*****

2 kommentarer:

Snigel sa...

Åh, ett barnbarn! ;)

Bert Bodin sa...

@Snigel.

?????

Va.
Vem?

Rockstar? (Det är jag, ju.)

Eller är det Henrik?