torsdag, mars 30, 2017

Skulle jag!!!

Idag skedde en sak som sällan sker i det bodinska livet.

Jag kom hem med inte mindre än fyra shoppingpåsar! Jo, det är sant. Det blev en hel hög på golvet i hallen. Såg helt groteskt ut.

Det var glödlampor, fryspåsar, tandkräm, handkräm och ... Jo, jag skäms - en tröja.

Det är nästan så, att jag inte vågar gå på Coop och köpa mat. Folk kan ju känna igen mig.
 - Nu kommer han med en påse till!

Sådärja. Nu har du tappat ytterligare en illusion om mig.




*****

4 kommentarer:

thord wiman sa...

Det här är inte bra Bert.
Verkligen inte!
Nu byter jag idol till kloka Jenny Endresen.
Gladdes och fascinerades av hennes livsstilsrelaterade insats i programserien "Där ingen skulle tro att någon kunde bo.
Säsong 6 - avsnitt 3.
Väglöst, ingen el, enbart indraget vatten från gårdens kallkälla.

Årets bästa/intressantaste program så här långt. HON är numera min nya, hållbara förebild. Här kan man snacka om ett minimalt för att inte säga obefintligt ekologiskt fotavtryck. (Svt play - 29 mins)

Turtlan sa...

Jag noterar detta unika inlägg och framförallt bild. Helt plötsligt händer det och vi är smått chockade

Du mår bra hoppas jag?

Bert Bodin sa...

Missade avsnittet, men ska se det på pläj.

Jag kan berätta att jag senare på eftermiddagen delvis sonade min oförsiktighet genom att shoppa ännu mer. Ekologiskt, förstås. Mat hemburen i textil kasse.

Där fick du!

Bert Bodin sa...

Jo. Se svaret till Thord ovan. Brottet är sonat.