onsdag, december 07, 2016

Jag vet inte ...

.. vad jag ska berätta; skriva om. Det händer ju inget. Eller är det kanske så att det händer alldeles för mycket. Jag kan inte sålla, bland massor av tokigheter och fåtaliga roligheter som finns. Det är jag faktiskt mer och mer benägen att tro.

Det behövs bara att jag öppnar ögonen på morgonen, så rasar världen över en. Tyvärr är det mest tokigheter. Det är egentligen ett alldeles för svagt ord. Tyvärr är det mest hemskheter - Så ska det vara!

Är det inte krig och flyktingproblematik, jordbävningar, eller rasisttroll som går i taket när ett barn ägnar sig åt en av de mest populära traditioner vi brukar ägna oss åt, så är det klavertrump.

Ska man isolera sig och navelskåda istället. Gömma sig under en filt?

Nja ... Man kan ju i alla fall glädja sig åt att lärare och elever lyckas bättre i den senaste Pisa- och TIMSS-undersökningen. De visar i vilket fall på ett trendbrott.

Bra jobbat!

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Instämmer! Man - eller i alla fall jag - känner mig så maktlös.

Bert Bodin sa...

Det är ett bra ord i sammanhanget.

Knapsu sa...

Ja, jag funderar i alla fall på att emigrera till Kanada.

Bert Bodin sa...

Gör det. Då har jag någon att besöka där.