tisdag, november 08, 2016

Nu ...

.. när världen håller andan, är det skönt att sätta sig med en god lunch. Idag röding. Jag tycker det är så skönt att sitta med sina egna funderingar trots sorlet runtomkring. Alltid passerar någon bekant och vi växlar några ord. Men sedan sjunker jag in i mitt eget igen.

Många kan inte tänka sig att gå ut och sätta sig utan sällskap på en restaurang. Jag har inget emot det, även om jag gärna har sällskap också. Ensamheten förskräcker inte.

Man kan ju till exempel sitta och tjuvlyssna till bordsgrannarna. Idag fick jag höra om Swedish grace och om sambor ska följa med till "svärföräldrarna" i alla lägen.
- Ja min sambo har då kvar saker hemma hos mamma och pappa.
- Jaså. Motorcyklarna och sån't?
- Nä. De står i vårat garage.

Eller också kan man ju sitta och blogga.
Live.


*****

Inga kommentarer: