torsdag, augusti 18, 2016

Granne ...

.. med mig på uteserveringen satte sig ett grabbgäng.

De var glada och förväntansfulla. Skulle resa till Berlin senare idag. På resonemanget kunde jag också höra att de var "berlinkännare",  för de diskuterade var saker och ting låg; söder eller norr om floden. Och alltid var det någon som visste. 
 - Hotellet ligger alldeles vid Check-point-Charlie, sa en av dem.
 - Aha, men då är det ju inte långt till xxx (vad det nu var). 
 - Å det ska va' 25 grader där imorgon. Och 28 på lördag. 
 - Härligt. Men jag har inga shorts med mig. Får väl köpa.

En av dem öppnade sin väska och började dela ut boardingkort till var och en.
 - Oh jäklar. Har vi bara 40 minuter mellan planen på Arlanda? Jag gillar att sitta där och njuta av att alla är så glada och förväntansfulla runtomkring mig, för att dom ska ut och resa. 

Tidigare hade fem andra kompisar till dem just lämnat serveringen med sina kabinväskor på rull. Jag fick känslan av ett idrottslag, men kunde för mitt liv inte förstå vilken idrott. Det talades om matcher i varje fall. 

Nåja. Om något Norrbottenslag gjort bra ifrån sig i någon turnering i Berlin i helgen, lär jag väl få läsa det i NSD på måndag, tänkte jag.



*****

2 kommentarer:

Knapsu sa...

Inte ska du behöva vänta till måndag, Champions Hockey League är det som drar igång. Eisbaren Berlin tar emot Luleå HF på fredag, grabbgänget var nog Luleåfans på väg till matchen.

Men det visste du nog redan...

Bert Bodin sa...

Tack, Knapsu. Nej det visste jag inte. Det förklarar samlingen.