onsdag, maj 25, 2016

Höjdarjobb

Nu blir det nog gjort. Hoppas vi.
Jag är nog rätt nöjd med att se detta från min kaffekopp och pepparkaka, än att stå däruppe och jobba.

Hur det än är, tycker jag att så'na där mackapärer ser lite vingliga ut. Att det svajar när gubbarna (grabbarna) rör sig, syns tydligt. Och hydraulik kan väl fallera.

Men glad att jobbet blir gjort. Jag anmälde ju härom veckan att takrännorna på motstående sida av huset läcker som såll och håller oss vakna under regniga nätter, när vattnet skvalar ner på vår balkongs takplåt.

Lyssna själv!

Och nere på gården håller två pensionärer på att bygga ut vårt cykelstall (Jo - stall!)

*****

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är nog mest förvånad över att något som man anmäler faktiskt blir åtgärdat. Och samma år! Cykelstall är ett nytt ord för mig. Men låter ganska logiskt när man tänker efter.

Bert Bodin sa...

Jomen - Du vet, här har vi pli på gubbsen.

Å andra sidan. Det har varit på G länge, men lagats lite på trekvart i tre år. Så egentligen har det inte gått sååå snabbt.