onsdag, maj 18, 2016

Förförda jeans

Köpte ett par skånska jeans igår, som jag gått och sneglat på ett tag, eftersom jag behöver ha ett par som inte är så "ingångna".

 - Jo, dom här är lite mer dressade, sa den duktiga tjejen i affären.

De satt perfekt. De var snygga. Jag har ju lyckan att genom alla tider hittills, bara kunna plocka ett par jeans i storlek 32 34 ur hyllan och för säkerhets skull prova dem, för att sedan gå direkt till kassan.

När jag kom hem kollade jag in hemsidan för jeansmärket och fann följande lilla presentation:

NN:s products are produced to feel seduced, confident and good-looking

Är skåningar bra på engelska?
Eller är det min norrbottniska dito, som är undermålig?

Hjälp!

*****

2 kommentarer:

christel sa...

Nu är det så att i Skåne talar vi ju hjältarnas språk...dvs skånska och alla andra språk är underordnade :)

Bert Bodin sa...

Jo - Jag ville bra ha det slutgiltigt konstaterat!

;-)