lördag, januari 23, 2016

Kunde inte låta bli

Jag vet att jag skrivit om detta förr. Men jag tror inte det skadar att ta upp det gång på gång på gång. Det handlar om dataspel. Och barn. Men även om vuxna.


Klippet hittade jag på Facebook och kunde förstås inte hålla fingrarna i styr.
---
Föräldrars ansvar - Ja!
Synd bara att speltillverkarnas föräldrar tydligen var helt frånvarande på sin tid. Vilka skruvade hjärnor har dessa konstruktörer?

Och ingen ska komma och säga att de inte påverkas av idiotin. Många beskärmar sig över hur vi påverkas av vanlig reklam. Men av dataspel - nädå inte det inte. 

Tala om skruvade hjärnor. Eller förmodligen är de inte ett dugg skruvade. Det finns inga vindlingar alls.
---
Respons!?? Så gott som ingen. Vad beror det på, kan man undra. Föräldrar har dåligt samvete och vågar inte erkänna att både de själva och barnen sitter klistrade??? Eller också tycker man inte att det är så farligt.


Det sistnämnda ställer mig totalt förlamad av förvåning. Själv skulle jag aldrig ge mig in och spela ett spel som går ut på att ha ihjäl än den ena, än den andra. Spränga, skära, skjuta. Jag tycker det är vidrigt och snudd på sinnessjukdom.

Och det står jag för.

Här finns länk till inslaget i TV4
Här är FB-inlägget i sin helhet, för dig som är med där.
Läs mina tidigare funderingar i ämnet

*****
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


Inga kommentarer: