torsdag, januari 07, 2016

Fyra stycken ...

.. en och en halvtimmeslånga avsnitt. På rätt kort tid, dessutom. Fin tidsskildring med fantastiska miljöer. Halva serien har jag läst - Den andra halvan inte.

Och jag måste säga att det fanns rätt mycket som jag inte förstod. Hur allt hängde ihop. För det tror jag att det gjorde.

Såg på min medtittare att det var samma sak där. Förbryllelse. En vilja att förstå som inte räckte till. Där är vi eniga. Om Gentlemen och Gangsters. SVT1.

Kan jag få en förklaring, tack!
Kortfattad.

*****

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag inte rätt kvinna att förklara kortfattat ;)
Jag nöjer mig med att tro mig ha mitt sammanhang klart för mig. Sevärd i vilket fall och verkligen fantastiska miljöer.
/bettankax

Bert Bodin sa...

Jag har kanske varit för okoncentrerad. 90 minutersavsnitt är lite för långa, tycker jag.