söndag, november 22, 2015

Jour

 - Jag behöver ett journummer.
Anropet kom på vår Facebooksida, och eftersom jag är administratör, pep det till i min telefon. Nu är det ju så att vår jourservice är extern, så kostar den en slant och gäller för våra företagskunder.

Jag kände inte igen kunden personligen, utan fick förstås börja utröna vem han var, vilket företag han tillhörde och så vidare. Chatten på FB-sidan gick lite trögt från hans sida, så det tog en stund. Men till slut lyckades jag få de uppgifter jag behövde för att lämna ut journumret.

Det löste sig inte av diverse orsaker och jag blev tvungen att koppla in hela personalen i detektivarbetet. Tack och lov för messystem. Jag fick upplysningar från flera håll i hela vår personalgrupp och kunde slutligen få tag i den person som varit ansvarig för bokningen hos oss, och som kunde kontakta kunden.

Nu var hans ärende olösligt på grund av logistik och tidsbrist. Men han var i varje fall glad att vi försökte.

Ofta har jag undrat varför vissa företag överhuvudtaget har en sida på sociala medier. Jag kontaktar ibland med frågor, eller skickar in en synpunkt. Positiv eller negativ spelar ingen roll. Det blir absolut ingen respons från företaget.

Men hos oss får man hjälp.

Så går det till ibland.
En söndagsförmiddag.

*****

Inga kommentarer: