torsdag, augusti 13, 2015

Ännu är ...

.. kvällarna ljusa här i norr. Sitter på balkongen och läser utan problem. Ser kumquatbusken med sin enda kvarvarande frukt. Den har gett otrolig skörd senaste året.

Den märkliga hortensian som jag fick av mina arbetskompisar när jag fyllde pension har också övervintrat helt utan blad här ute. Exploderade i våras med kritvita klasar, som sedan övergick i grönt. Nu byter den till cerise i blomkanterna.

Så kan det vara en torsdagskväll i augusti medan jag funderar på om jag ska se Bagdad Café på SVT2 för tredje gången. Börjar om en kvart.

Gokväll.


*****

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Hur blev det med Bagdad café? Jag såg den och tycker det är en sån bra feel-good film!

Bert Bodin sa...

Jo. Jag såg den för tredje gången. Hade glömt en del, men kom ihåg mycket. Härlig film.