fredag, juni 12, 2015

Invigning II (?)

Inte blev det nå't. Jag satt och tog en förmiddagskaffe vid halvtiotiden, då det plingade (eller vad det nu gör), både i datorn och i min mobil. Ett facebookmeddelande.

Luleå Pride 12 juni kl.10.00 .... Du kommer väl. Dina vänner kommer att vara där.
 - Oj, tänkte jag. Då kan jag ju gå dit i alla fall, eftersom jag inte kan vara med i paraden imorgon.

Slurpade i mig kaffet och gick iväg.

Inte fasen var det nå'n invigning, eller vad det nu skulle vara "klockan 10.00". Nu hittar jag inte ens det där facebookinlägget.

I Stadsparken, som är "centrum" för festivalen, pågick iordningsställande av scen, av serveringar, av föreningsstånd etc. Det såg rätt rörigt ut. Långt ifrån några invigningsaktiviteter alltså.

Men flaggorna vajade. Stolt mot den ljusa himlen.

*****

3 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Ingen Prideparad i Hjo än. Undrar om Hjoborna är mogna för det, eller om pridearna flyttar till Gbg och Sthlm. Både och kanske.
Trevlig helg!

Bert Bodin sa...

Norrbotten har en handfull pridefestivaler varje år. I fjol lockade paraden ca 4000 marscherande.

Trevlig helg!

Bert Bodin sa...

Paraden i Luleå, alltså.