tisdag, april 28, 2015

Varför inte unna ...

.. sej en sej, med rotsakskompott och saffransvelouté, såhär en ledig dag. Tisdagar är ju vanligtvis arbetsdag för mig, men jag blev inkallad redan igår och gjorde då ett av mina pass på eftermiddagen. Man ska ju inte förta sig.

Trevlig lunch istället med Anders och andra bekanta som passerar förbi. En känd bloggare, en skidåkarkompis, Per från en av 80-talets många alpresor (Val Thorens den gången), som jag inte sett på .... Ja, jag vet inte när, senast. Eller Tord, Eva, eller en gammal (fast bara medelålders) kund, numera direktör i LKAB. Och Roger, som äger stället och som blir helt chockad när han inser att jag ingår i pensionärskollektivet.

 - Men Christ (han är irländare)! Jag är ju äldre nu än vad du var när vi träffades första gången 1994, sa han.
Min matte är inte den bästa grenen, men jag förstod att han tyckte det kändes lite märkligt.

Jag blir sittande en bra stund med mitt kaffe och går sedan ut för att göra lite ärenden. Men det är lunchrusning och köer, så jag avstår. Jag kan ju gå andra tider på dagen, då folk jobbar.

Hämtar ut kvällens biobiljetter. Till automaten (kallad Biomaten) är det ingen kö.

*****

Inga kommentarer: