lördag, april 18, 2015

Underhållning igen

Jo, jag lyssnar gärna på SMHI:s väderprognoser. Inte för att jag litar särskilt mycket på dem. Jag gillar dem mer som underhållning.

Tänker mig hur de sitter där och plitar med sin prognos innan sändning.
- Hm!? Nu ska vi se. Östra Skåne mulet. Inre Öland ... si och så.

Inre Öland? Finns det? Tydligen. För i morse gjordes skillnad på kusterna och Ölands "inland".

Nåväl. När meteorologen plitat färdigt med småplättarna i sydsverige upptäcker hen att programtiden håller på att ta slut.
- Norra Norrlands kustland och inland: Molnigt och minus 3 till plus tio grader.

Jag ler och tittar på den klarblå himlen.

Gomorron.

*****

2 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Prognoserna stämmer så gott som alltid för Hjo. Men Hjo ligger ju där det ligger och inte i norra Norrlands kustland eller fjällvärld.
Ha det gött!

Bert Bodin sa...

Hjo ligger väl i nordöstra västra Götalands Vätternkust, va!?

Trevlig helg till dig.