lördag, januari 31, 2015

Jul igen?

Hade anledning att ta mig ut på stan för ett litet ärende. De riktigt nödvändiga inköpen för den kommande middagen med goda vänner (en så kallad köksmiddag) klarades av redan på förmiddagen, i lugn och ro. Goda brödbutiken likaså.

Men det blev ett litet ärende till lite senare på dagen. Döm om min förvåning. Stan såg ut som om det vore jul igen. Massorna vällde fram, proppade igen butiksentréerna, rulltrappor och rullband fraktade folk både uppåt och neråt i gallerian Smedjan. Jag gick själv, vilket gick smidigare. Det finns ju manuella (eller heter det peduella) trappor också. Där är man ensam.

När jag var färdig med mitt försökte jag ta mig ut genom huvudingången, en karusellport. Dit var det KÖ! Jag lovar. Både inifrån och ut och utifrån och in. Vad i herrans namn. Och folk tränger sig in i den med resultat att den stoppar upp. Ideligen.

Nä - Jag vände om och tog bakvägen.

Jag vet att det är så kallad lönehelg. Men måste man tömma kontot för det. Tömdes det inte inför julen, med en månadslång januariklagan som resultat?

Hur orkar du, stackars, stackars människa?

*****
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Inga kommentarer: