onsdag, december 03, 2014

Märkeliga saker hända ...

.. än i denna dag minsann. Märkeligast är dock denna, om ...

Sedan tog det slut på grund av rimmet. Rim och reson är väl en bristvara idag. Och ovanpå alltihop hör jag i SR P1 att Ian Wachtmeister är så kallad "informell rådgivare" åt Jimmy Åkesson.

Ian Wachtmeister och Bert Karlsson skapade ju en gång partiet Ny demokrati. Ett minst lika märkligt parti som Sverigedemokraterna. Det gick halvtaskigt för dem och till slut lade de ner hela rasket. Med tanke på deras tankegångar, kan jag förstå att SD tar råd av de gamla avdankade farbröderna.

När jag sedan betänker att herr Karlsson, nu tjänar stålar på att ordna asylboenden för flyktingar runt om i landet, så inser jag väl också hur hyckleriet når nya höjder.

Lyckas man inte på det ena sättet, så ...

Smutsigt!

*****

4 kommentarer:

Biggan sa...

Jojomen... nu ä´re drag under galoscherna vill jag lova!!!!

Bert Bodin sa...

Och drag mellan öronen på sina håll, också.

Knapsu sa...

Bert Karlsson är just nu den som värvar mest röster till SD. Speciellt i östra norrbotten där SD hittills haft svårt att få sympatier.

Bert Bodin sa...

Han är en hycklare.