måndag, juli 14, 2014

Ledsen Lena ...

.. men jag förstår inte vad det är du vill säga med din senaste krönika i lördagens DN. Många ord är det. Många konstiga ord, dessutom. Och kringelikrokiga är tankegångarna så till den milda grad, att jag börjar tro att jag blivit dement eller drabbats av någon sorts omvänd afasi.

Jag tror jag måste be några av mina bloggläsare om tolkhjälp.

Men du ska veta att jag minsann försökte flera gånger. Jag har också försökt flera gånger  förut och misslyckats, men tänkte nu att - nog vore det väl sjutton ....

Eller också är det bara att inse att min intellektuella kapacitet inte räcker till.

Vi får se om jag får med- eller mothåll från mina läsare.


*****

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Jag började läsa men gav upp. Som sagt, för krångligt.

Det som kom upp i min.skaale är kurserna i forskningsmetodik på högskolan. Då satt jag många ggr och undrade vad jag läste. Det liksom fastnade inte.

Så från mig får Du medhåll.

Det enkla är alltid det bästa.

Kattvakt sa...

Oraklet i Delfi? Nu i DN-skepnad.

Allmycke sa...

Herre Jestanes! Helt obegripligt - jag orkade bara läsa halva krönikan och jag känner mig inte alls upplyst på något sätt.

Bert Bodin sa...

Turtlan: Akrobatik hör hemma på cirkus. DN bör vara mer seriös.

Bert Bodin sa...

Kattvakt: Precis. Delfis dito rodnar av skam.

Bert Bodin sa...

Allmycke: Jag måste erkänna att jag TROR jag vet vart hon vill. Men hon kommer rakt inte fram. Inte ens fjärdingsväg.