söndag, juli 27, 2014

Återigen ...

.. en solig och varm morgon utan ett enda moln i sikte. Det har dock utlovats regn- och åskskurar "som kan bli kraftiga". Vi får väl se hur det blir med det.

Den första semesterveckan har gått. En lättjans vecka. Och nej - Jag har inte kollat jobbmejlen. Jag har ju semester. Det verkar vara mer och mer vanligt att folk inte kan skilja på jobb och fritid. Ett rätt skrämmande symptom på .... ja, jag vet inte vad; man känner sig oumbärlig.

Min jobbmejllåda aktiverar förstås ett automatiskt svar som säger att jag inte är där; att jag inte har tillgång till mejlen. Det måste avsändaren acceptera.

Okej! Förlåt mig, ty jag har syndat. Lite. Som ansvarig för en stor del av kundriktad och medarbetarriktad information, gick jag igår in och uppdaterade NEX:s facebooksida och därmed vår egen hemsida och dessutom internbloggen med info om de skärpta inresekraven för att få komma in i Norge. Det är exceptionella åtgärder från omvärlden och det betyder en del för våra kunder.

Men i övrigt sköter jag mig själv. Bara. Plus närmaste bekanta, familj och lite annat löst folk, förstås.

Det är inte så väldigt ansträngande.
I värmen.

Jag håller till i skuggan, ja till och med i korsdraget inomhus emellanåt.



Andra placerar sig gärna mitt i solskenet. Som den här fjällmosaiksländan till exempel.


*****

Inga kommentarer: