lördag, februari 15, 2014

Hur många gånger ...

.. har jag skrivit ordet "gråväder" i olika sammanhang denna vinter. Men det är ju det enda vi har, och verkar få även en tid framöver.

På lördagsmorgonen åker vi ändå ut till stugan. Om inte annnat, så för att titta till den. Fåglarna vill kanske ha mat också. Det förstår jag när jag ser de fullständigt tomma fröautomaterna. Talgbollarna som hängt i sina hållare utan att ha varit särskilt populära, är borta - totalt borta.

Inte dröjer det länge förrän småfåglarna hittar de läckra fröna. Jag hinner nästan inte jobba klart med påfyllningen innan de börjar tjattra omkring mig. Jag är tydligen efterlängtad.

Februari i Norrbotten!
*****

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det där verkligen en nytagen bild? Det verkar ju inte klokt. Ur led är tiden, som någon gammal besserwisser sa. :-)

Bert Bodin sa...

Norbergianblue: Bilden är tagen idag. Det finns förstås mer snö, men faktum är att det fläckvis ser ut på det där sättet. Det är bara att ge sig ut och plocka blåbärsris om man så skulle önska.