lördag, januari 11, 2014

Fler tokigheter

Som ett aprilskämt var ett inslag i Rapport häromkvällen. Forskare i Linköping hade "konstaterat" att sms:ande cyklister minsann kan göra det utan att tappa fokus på den övriga trafiken.

Fan tro't. Men jag gör inte det. Tror, alltså.

Jag skulle heller aldrig komma på idén att pyssla med något annat på cykeln än just cykla, eftersom jag är mån om att visa hänsyn till mina medtrafikanter, och hålla mig själv vid liv.

Inslaget i Rapport illustrerades av en fullt utrustad cyklist i full färd med mobilen i hand ... på en cykelväg som spikrakt pekade mot horisonten ... utan korsande trafik ... och inte en enda människa synlig.

Föga trovärdigt, alltså.
Och föga intelligent.

*****


4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan möjligen fungera norr om Korpilombolo. Skämt åsido; idiotiskt! :-)

Bert Bodin sa...

Norbergianblue: Jag förstår din tanke. Men två händer på styret är det som ska gälla i de flesta fall, tycker jag.

Herregud ... Det finns ju folk som beter sig som zombier GÅENDE med mobilen som första prioritet. Hur ska de då klara sig på cykel, eller för den delen, som bilförare!?

Anonym sa...

Det är väl nya tidens sätt att tänka ; här går jag med min mobil, och tycker du att jag är i vägen får du väl flytta på dig! :-D

Bert Bodin sa...

norbergianblue: Kul att följa utvecklingen. Vad händer när ALLA går omkring med ögonen i skärmen?