lördag, oktober 19, 2013

Nårra Nårrland sol ...

.. säger SMHI.

Gomorron.



*****

10 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Nårra Nårrland de e veeeldigt stort de ;-)

Bert Bodin sa...

gunnar i vaplan: Jo - Men det vet inte ässämmhåiiiiiiiii

Anonym sa...

Nu har de lovat att bättra sig på SMHI, och komma med säkrare prognoser. Hur det ska gå till är däremot inte klargjort ännu. Kanske abborrfenor vore nåt?

Bert Bodin sa...

norbergianblue: Det som de behöver göra är väl främst att dela upp landet i lika stora regioner geografiskt. Nu verkar det som att man stället går efter principen "ju glesare befolkning, desto mer svepande prognoser".

Anonym sa...

Det är likadant här och Cornwall nämns mycket sällan på väderleksrapporter for hela landet. Istället lumpas vi samman med Devon, Dorset och Somerset. Vill man veta hurdant vädret verligen kommer att bli får man lyssna/se på lokalradio/ tv.

Lillan i Cornwall
(engelska kanalkusten)

Anonym sa...

Glomde skriva att Cornwall kallas for 'the south west' eller 'the west country' tillsammans med de tre andra landskapen.

Lillan

Bert Bodin sa...

Lillan i Cornwall: Således ett internationellt fenomen. Intressant.

Knapsu sa...

Jo,"Nårra Nårrland sol" såg jag också när jag kollade prognosen. Närapå att jag hamnade i diket på väg hem från jobbet i snöyran sedan.
Men nu är det dubbade däck på Mushibushishusin!

Bert Bodin sa...

Jag såg att ni hade fått mycket mera snö längre österut.

Bert Bodin sa...

Jag såg att ni hade fått mycket mera snö längre österut.