tisdag, september 24, 2013

Med beröm godkänd

Hälsokontroller underkändes i förra veckan.
 - Det är ingen idé, sades det.

Man har inte sett någon hälsoeffekt.

Men är det inte bra att man får veta hur det står till med det ena och det andra. Det tycker i alla fall jag. I vårt företag gör vi alltså en årlig koll, och jämför värden med åren innan.

Håller du vikten, blodtrycket, blodsockerhalten, kolesterolet på samma nivå. Är det något som förändras från år till år. Till det sämre, eller till det bättre. Nog anser jag att det är värdefull information. Så vi fortsätter.

Idag var det dags för mig. Jag fick godkänt. Mer än väl. Alla värden till och med bättre än i fjol. Förutom blodvärdet, som av naturliga skäl (sviterna efter min operation) ligger lägre än vanligt, men långt ifrån alarmerande. Kolesterolhalten hade också sjunkit till 5,21.

Men så går jag ju på BB-dieten, förstås.

Den är bra!


*****
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,




4 kommentarer:

Kattvakt sa...

Läste i hastigheten fel på den lilla skärmen "AB-dieten förstås. Den Är bra!" Jisses, har de nu också börjat med Anders Borgs trendiga soppor uppe i nordlandet, tänkte jag.

Bert Bodin sa...

Kattvakt: Förmodligen finns den dieten/soppan redan. Väldigt tunn!

Sven Teglund sa...

Grattis till bra resultat!

Sven Teglund sa...

Grattis till bra resultat!