söndag, augusti 18, 2013

Det är inte utan ...

.. att jag kan tänka mig Vänsterpartiet, när jag hör de angelägna frågor Jonas Sjöstedt tar upp i sitt sommartal.

Verkligen vettiga ståndpunkter, angående vinster i välfärden och att vi ska ta bättre betalt för våra naturtillgångar i norr. Höja avgiften för malm från 0,2 promille (!!!) till 10 procent av malmens värde. Och pengarna ska naturligtvis tillfalla gruvkommunen. De där promillena är ju fullständigt huvudlöst tänkande. Måste vara en Moderat som kommit på det.

När jag sedan läser att Reinfeldt vill införa ett femte jobbskatteavdrag, så är det bara att ta sig för pannan. Infrastrukturen förfaller, skolorna går på knäna, sjuksköterskor har vi inte råd att betala. Hur tänker en borgare egentligen. Eller...  Det kan de ju bara inte göra. Tänkte inte på det.

Byt regering!

*****

3 kommentarer:

Biggan sa...

Underbart- då är vi TVÅ!!!!!
Kram på´re.

Anonym sa...

Instämmer!! /bettankax

Knapsu sa...

Var jag står tror jag nog har framgått.
Men svenska folket har ett val, antingen röstar vi för att detta ska få fortgå eller så sänder vi ut en signal till politikerna och lägger våra röster på det enda partiet som vill stoppa vansinnet.