söndag, juni 02, 2013

Vilken lyx ...

.. att få äga sin tid själv i främmande stad och främmande land för en långhelg. Fast så främmande är det inte, eftersom jag besökt landet flera gånger tidigare. Någon gång har jag också kläckt ur mig att jag skulle kunna tänka mig att bo här.

Nu har jag i alla fall inte behövt stressa omkring på olika utflykter till de där ställena "man måste se". Det är redan gjort. Istället har vi bara låtit dagarna flyta på strosandes åt än det ena, än det andra hållet. Improviserat.

Nu sitter jag "hemma i soffan" och väntar att duschen ska bli ledig. Läser en tidning. Lyssnar till husljud.

Bjudna till Karolina på middag ikväll.

*****

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt,har aldrig varit på Island,men naturen verkar minst sagt tilltalande.Och så finns varken myror eller mygg!

Bert Bodin sa...

norbergianblue: Mygga finns. Men bara i ett relativt begränsat område i nordöstra Island. Men den här gången har jag bara tagit för mig av stadsliv.