fredag, april 12, 2013

Tom

Efter den här veckan är jag fullständigt tom. Så mycket jobb. Så stressigt. Och avslutning med en riktig klassisk fredag, som i vårt fall betyder ett tempo värdigt en OS-final i någon för mig obegriplig sport.

Men det är nu som affärsresebyråns första högsäsong börjar på allvar. Den andra kommer i september, oktober och november.

Det är nu vi träffar på arbetskamrater framåt eftermiddagen, som man "inte sett" på hela dagen trots att de suttit i samma lokal. Det är nu man knappt vet vad man heter. Det är nu man rätt vad det är förväxlar månader med varandra. Man tror det är seniliteten som satt in, men det är stressen. Tro mig vore jag senil, så har jag varit det sedan 1974, eller så.

Nu tackar jag för mig för idag.
Kryper till kojs i stugan.
Släcker lampan.
Och slocknar.


*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och vi tar s a t s inför sommarsäsongen.
Då långt mer än fördubblas vår omsättning .., köerna växer sig lååånga, alla tre kassorna är igång och ändå är det kö och somliga tycker att vi på landet borde skaffa självscanningsutrustning.

Ta det lugnt i helgen, Bert.
Var rädd om dig!

Bert Bodin sa...

Elisabet: Lugn och ro gör susen. Rånlandet inbjuder till det.