måndag, januari 07, 2013

Mera Mazetti

Det kom en kommentar via mejl till inlägget om Katarina Mazettis krönika, som jag tipsade om häromdagen.

-----


Får jag kommentera dagens blogg via mail? Så här:

- Jag utgår ifrån att SD i sin renhetsiver förstås aldrig äter
kåldolmar, spagetti, makaroner, sushi eller thailändskt och aldrig har
tomte och julgran, nymodiga påfund som skakade nationen när de kom! Nej,
Julbock ska det vara. Och hur ska vi göra med språket? Inte kan de
använda ord som alkohol, algebra, amiral, siffra, det är ju (flämt!)
arabiska! Och ska de egentligen skriva, bokstäverna kom ju till Sverige
söderifrån och blev runor? Kan de använda hjulet, som troligen inte
uppfanns i Sverige? Och hur kan de bekänna sig till en judisk religion
som kristendomen som kommer från (flämt igen!) Mellanöstern? Vi har
bara varit kristna i tusen år!

Ja, om man nu ska gå riktigt djupt in i det hela, kan de bo i Sverige
alls? För bara fjorton tusen år sedan bodde inte en kotte här eftersom
landet var täckt av is. ALLA kommer söderifrån!

Undertecknat: ab
 
----- 


Jag kan bara hålla med.
De får kanske fly landet och bli invandrare någonstans.
Och anpassa sig.


*****

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det vore ju bra. Om de flydde landet. Men arma det land som måste ha dem boende där.
Jag kommer i alla fall inte att sakna dem.
Skönt att jag inte är sverigedemokrat så jag med gott samvete kan fortsätta att äta kåldolmar. Men var 17 kommer de från? Jag minns bara från min mammas goda, svenska på hemodlad vitkål och hemslaktat kött.

Bert Bodin sa...

kåldolmar kommer väl från Turkiet, tror jag.