söndag, december 16, 2012

Adventsfrukost

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kom ihåg vem som sa det först, du sätter trenden! Jag var helt enkelt forced to light det tredje ljuset också! En fabuluos advent i stugan önskas! Lena

Bert Bodin sa...

Lena: The stuga in city, alltså. Vi är hemma i town tässä viikonloppua.

Bert Bodin sa...

Oj - Det blev visst un peu finska aussi.

Leif sa...

Efter katten började käka Porta 21 med Aloe Vera skall han prompt ha det till sin tidiga frukost ca halvfyra på morgonen. Och då är det beckmörkt vill jag lova! Jag vet inte vad för slags klocka Marcel har men han har örnkoll på mattiderna. Råkar jag sova hoppar han spinnandes upp på sängen och trampar, trampar och trampar. Då är det bara att gå upp för att lägga upp en liten matsked käk i hans matskål.

Siameskatter har inget stopp och käkar allt av intresse som finns tillgängligt. Därför kan jag inte sleva upp en stor portion till han men jag får trots allt gå och sova igen två timmar innan det blir dags igen för nästa frukostportion. Sen är det lunch kring tolv och på kvällen ytterligare två omgångar middagar för herrn innan det blir sovdags. Torrfoder äter han inte. Allt detta för han råkade fånga och käka några förgiftade möss och blev dålig i magen. Men nu är han ordentligt på bättringsvägen.

Efter ha varit iväg på en bättre julmiddag hos några tyskar kom han och ville jag skulle handla in några flaskor Belle Epoque Rose (champagne) för alla kvinnor som var där drack den. De hade varit så himlans vänliga, kliat han under hakan och gullat med honom.

Milde himmel! Varifrån får katten allt?