söndag, oktober 07, 2012

Besparingsinitiativ


VTI - Statens väg- och transportforskningsinstitut har presenterat en forskningsrapport, som flitigt citeras i dagens nyhetssändningar.

De har tydligen suttit och forskat i hur MC-förare uppträder i trafiken. Och vet du vad de kom fram till? Jo - hälften av alla MC-förare kör för fort!!! Tänka sig. Ibland är det till och med 7 av tio som gör det. På vissa körsträckor alltså.

De där forskningspengarna hade de kunnat ge mig istället. Jag hade nöjt mig med hälften. Min okulärbesiktning av daglig trafik ger resultat som vida överstiger det som forskningsinstitutet kommit fram till.

Och bara för att VTI ska slippa lägga ner dyra slantar på nästa rapport, så kan jag berätta att också minst 50% av alla bilförare kör fortare än tillåtet.

Där släppte jag den bomben.

Alldeles gratis!

*****

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: