onsdag, september 26, 2012

Afrikansk explosion


Star for life är en "organisation" som arbetar för utbildning och forskning kring HIV och aids i Sydafrika, Namibia och Sri lanka.

De startade idag sin Sverigeturné i Luleå med en färgsprakande musikfest på Kulturens Hus. Livsglädje, bra musik, dans och mycket humor.

Missa inte tillfället när de kommer till din stad. På varje plats de besöker samarbetar de med de lokala skolorna som bildar gigantisk kör. Mäktigt. The Moniker som gästartist. Triple and Touch.

Allt från afrikansk folkmusik, till Sting och ett medley på den Sydafrikanska nationalsången parad med Du gamla du fria. Fullsatt i salongen och hög stämning.



*****
Läs mer om Star for life.

3 kommentarer:

Biggan sa...

Åh det verkar helt otroligt underbart...nu skulle man bo i Lule!!!!!
Tvivlar på att Star for life turnén kommer till "min" ankdamm..men jag håller utkik i lokalpressen.

Bert Bodin sa...

Biggan: Kolla länken. Kanske kommer de till en stad nära "ankdammen".

Suzesan sa...

Bra. Jag har precis bokat biljett nu. NU!!

FICK BRA plats. Hohoho. Mina "småglin" ska upp på scen. Musikklasserna. FRån "mitt jobb".

Jag får ta med NÄSDUKAR. Kommer gråta. För de är mig varmast närmast hjärtat. Om två veckor kommer de hit och lyser upp på en söndag. SEr framemot det.

Kram
/Susanne