måndag, februari 27, 2012

Slutet gott

Ovanligt rörig arbetsdag. Vet inte varför, men så kändes det. En del träningsvärk i vader och lår på grund av den intensiva skiddagen igår. Det flängdes rätt mycket i pisterna, vill jag lova. Men det var ju så innerligt kul.

Rätt tröttkörd var jag när jag kom hem. Men beslutade mig ändå för att öka på brödförrådet. Midnattsbagaren var ovanligt tidigt i farten, och just precis nu smakade vi på ett aprikosbröd nyss uttaget ur ugnen.

 - Jäppegopp!

Försök själv att prata rent med hett bröd i munnen.

Ute blåser det upp till snöväder igen.
Härligt!

*****

4 kommentarer:

Biggan sa...

...jäppegopp!!!! Tack för den här dagens hjärtligaste garv!!!!!!
Du är lika duktig som gubben min du, han ränner oxå runt på skidor och bakar gott matbröd...
men aprikoser i brödet,... tror jag skall tipsa den glade bagarn här på hemaplan. Ha´ne gött i den bleka solen, som vittnar om en vår i antågande. Det finns hopp.

Leif sa...

Här stoppar jag strimlade fikon i brödet. Ger extra must i smaken och fungerar som raketjäst.

Bert sa...

Biggan: Duktig gubbe du har!

Bert sa...

Leif: Jo - Det händer att jag också gör det. Det blir väldigt gott.