fredag, januari 27, 2012

Gott nytt år

Nej, jag är inte efter min tid. Det finns alternativ.

I min e-postlåda ramlade ikväll ett mycket trevligt mejl in. Det kom från en okänd Martin, och gladde mig mycket.

Jag tar mig friheten att publicera det här:

Hej Bert, 


Du känner inte mig, men jag tycker mig ha i varje fall lärt känna dig en bit under några år.

Kommer inte riktigt ihåg hur jag ramlade in på din blogg, men blev kvar och har följt från tid till annan dina uppdateringar, betraktelser och foton. 
Jag bor på andra sidan världen i Taiwan, har varit här i några år och borta från Sverige än längre och och bott i ett antal länder. Jag ville bara skriva ett kort mail till dig med ett tack. 

Ett tack för dina inlägg och funderingar där jag får några bilder och intryck från ditt perspektiv. Inser att man man skummar förbi så mycket information på nätet hela tiden och stannar sällan till, 
men ibland är det nog ändå viktigt att säga till när något är bra och det tycker jag din blogg är. 

Så i dessa helgtider som det är nu i Österlandet; den kinesiska världen firar sitt nyår och vi har nu stigit in i Drakens år ville jag bara skicka en kort hälsning och med önskan att detta nya Drakens år skall vara gott för dig. 

Gong Xi Fa Cai - som man säger här....

Ha det gott hälsar
Martin

---

Tack för trevligt mejl, Martin
Ett Gott Nytt Drakens År till dig också.

*****

Skickat från min Samsung Mobil

3 kommentarer:

Ella sa...

Så trevligt med ett sånt erkännande.

Elisabet sa...

Ja, och Gott Nytt År till Marin också!

Leif sa...

Det kinesiska nyårsfirandet pågår väl också i två veckor?