söndag, december 25, 2011

När julklapparna ...

.. var öppnade och beundrade (väldigt fina) igår kväll, dristade jag mig till att börja se en film i en reklamkanal fullt medveten om de infantila reklamavbrotten, som jag valde att överse med.

En rätt omtalad film. Jag kände igen titeln. Sömnlös i Seattle. Rätt aktuell också, tyckte jag. Den har man ju hört en del om. Men vilket blaha det blev! Sötsliskig och fullständigt förutsägbar. Slutet kunde jag i detalj redogöra för ungefär tio minuter innan. Att den kvinnliga huvudrollsinnehavaren skulle hitta den där ryggsäcken uppe på obeservationsdäcket; att mannen och pojken skulle komma tillbaka och leta efter den. Jodå - Det var precis vad som hände.

Det enda jag hade fel om var filmens aktualitet. Den var gjord för 18 år sedan! Hoppsan.

Och mina redan tidigare starka fördomar om amerikansk (och därmed i Sverige hyllad) skräpkultur förstärktes.

*****

Inga kommentarer: