måndag, december 05, 2011

Utstött

Jag är med i en panel, som SIFO vänder sig till med undersökningar av olika slag. De droppar in med ojämna mellanrum och är ofta rätt omfattande. Det brukar ta bortåt en halvtimme att besvara vissa av dem.

Idag var det dags igen och jag klickade in mig på den mejlade länken.

Välkommen till denna undersökning. Vi är väldigt tacksamma för din medverkan.
Klicka för att fortsätta.
- klick -
Vilket år är du född?
- 1949 - klick.
Äter du fabrikstillverkad dressing
  • varje dag
  • en gång i veckan
  • någon gång i månaden
  • ett par gånger per år
  • aldrig
- Aldrig - klick.

Tyvärr passar du inte in i den målgrupp vi söker, tack för visat intresse.

Idag gick det snabbt.

*****

7 kommentarer:

iZac sa...

Jo men då blir det inga poäng, eller andelar i premieobligationer heller! 8-)
(Själv har man inte idats svara på en hel del undersökningar den senaste tiden, då allt över fem minuter är för länge att svara på frågor)

Elisabet sa...

Ja, så där blev det för mig också, men jag blev uppringd av en trevlig människa och tänkte ååå, så roligt, för jag tycker sånt här är roligt! Men det visade sig ju att jag nästan aldrig tittar på reklamkanaler i tv och då blev det tack och adjö ,-(

Ingela sa...

Jag hade inte heller varit intressant för den undersökningen!

Bert sa...

iZac: Lättja ger heller inga poäng. 8-)

Bert sa...

Elisabet: Då hade samma sakt hänt om de ringt mig. Någon enstaka gång tittar jag på 4:an, men blir så irriterade på reklamavbrotten att jag ledsnar och byter kanal.

Bert sa...

Ingela: Man undrar vad som finns i sådana kemiflaskor.

Cecilia N sa...

Jag hade också åkt ut på den utslagsfrågan. Igår svarade jag på en massa  frågor om bilar.
Fast jag fick ju bara svara på de där frågorna som de ställde. Inte berätta att en bil där man ryms med sin kropp är den som får min röst. Det är ett jockel att köpa bil när man är minst i familjen med 180 cm ...
Sätena är t ex alldeles för grunda. Jag vill ha stöd för benen nästan ända fram till knävecken. Men oftast får man sitta med benen uppdragna och all vikt på rumpan.
Sen gör det ju inget om det händer nåt när man trycker på pedalerna ...