tisdag, augusti 02, 2011

Ja - Här händer då ingenting ...

.. vilket ju egentligen är meningen med semester.

Nåväl - Igår var jag ju inne i stan och trängdes i vackervädret. Ty då shoppar svensken. Själv var jag där av "tvång". Det tror jag ingen annan var.

Blev kontaktad av chefen också vilket fick till följd att jag besökte min arbetsplats. Vi redde ut en miss och drog upp planer. (Nu bävar medarbetarna.)

Jag själv bävar inte särskilt mycket, mer än hur jag ska lösa det faktum att jag har hand om frukostdisken. Inte heller bävar jag för att jag förmodligen ska ta en kajaktur om en stund.

Här händer ju ingenting!

*****

5 kommentarer:

Elisabet sa...

På den lediga dagen händer heller inte mycket. Och ändå ALLT. Frukost ute på altanen. Simtur i havet. Pv plockar upp en brännmanet (åskådare faller i beundran ..."men du vet väl att den BRÄNNS! akta trådarna!" men han har gjort detta förr ...) och mera bad ..., nu kaffe och sen någon timme eller två på en slät klipphäll.
Livet  k a n   vara sämre.
Omöjligen bättre.
För mig.

Snigel sa...

Det är precis så en semester ska vara! Njut av friden, du - snart är du tillbaka på arbetet igen och undrar vart de lediga dagarna tog vägen. ;)

Kristina sa...

Händer och händer ... Det får man nog fixa själv ... Jag t.ex. är urtrevlig (på riktigt) mot en äldre
herre i grannskapet, som har lite bekymmer med sitt dörrlås och dess nyckel ... Vi löser problemet
tillsammans, kan man säga, till allas belåtenhet (övriga grannar, barn och barnbarn o annat folk).
Nu ska vi fira denna lyckade operation med kaffe och bullar och dragspelsmusik på söndag hos
honom. Utomhus om vädret tillåter. Det ena ger det andra ... fjärilens vingslag ... osv.

Bert sa...

Det är min filosofi också.

Bert sa...

Kristina: Att bara låta saker och ting komma och gå. Det är semester.