onsdag, juli 20, 2011

Nakenbild

I natt vaknade jag vid tvåtiden och tassade upp för att naturen pockade på. Den inre naturen alltså.

Att jag då råkade titta ut genom ytterdörren resulterade i att den yttre naturen också tog chansen.

Vad gör jag då?
- Jag måste ta en bild, tänker jag, och griper efter kameran som finns lämpligt till.
Så stiger jag ut på förstukvisten i samma dräkt som när jag såg dagens ljus.

Därute råder lugnet, stillheten, och jag tar mina bilder.

Plötsligt skränar en björktrast till bara några meter framför mig. Förmodligen var den chockad över min uppenbarelse. Och jag blev lika rädd.


Vi, trasten och jag, drabbades förmodligen av så kallad "dubbel nakenchock".

Jag är medveten om att jag här trampar på kvällspressens domäner. Sådant som den tar betalt för att skriva om och visa. Och som många är beredda att betala för.

Här får du det gratis!

Men vill du betala, så är du välkommen. Radiohjälpen för torkoffren i östra Afrika, Läkare utan gränser, Rädda barnen, eller kanske Naturskyddsföreningen behöver medel. Aftonbladet 365 gånger per år gånger säkert 10-12 kronor blir strax under 4000:-, som du kan avstå.


*****

2 kommentarer:

Mian sa...

Stackars stackars trasten... Den skräckruggade säkert efteråt. :-D

Bert sa...

Mian: Nakentrasten har nyligen siktats i Norrbottens kustland. Rikslarm har utlysts. Alla kryssjägare är på väg. :)