söndag, april 03, 2011

Nu händer det ...

.. som vårivrare (Jo - Även bristfälliga norrbottningar) börjar yra om redan i januari, så fort det töar lite.

Snön sjunker ner i jorden. Tio centimeter sedan jag mätte senast.

Vägkanternas plogkarmar har plogats ut mot dikena, för att underlätta avrinning.

Termometern ser lite ovan ut.





Så till er svagsinta: Snön försvinner innan Valborg. Precis som alltid och oavsett hur mycket ni gnäller. Och var glad för att den stannar så länge som den gör. Vem vill ha vårvindar friska över dammiga gator? Nä - Då gnäller ni lika mycket.

Bestäm er!

Det har jag gjort.

*****
Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

Jan S sa...

Håller med... vill inte ha chockvärme nu.
Ju längre det får vara kallt, desto bättre.

Ingela sa...

Jag avskyr när sparkföret tar slut redan i slutet av mars-början av april. Jag sneglar lite på tanterna med sparkcyklar och funderar om man måste skaffa sej en sån tills den riktiga barmarken inträder, när man vågar cykla på två hjul.

Slutet av april är hur som helst inte min favorittid. Grått, slaskigt och fult är det.

Bert sa...

Jan S: Precis! Snö i april, sedan en snabb övergång till sommar. Det vore idealet.

Bert sa...

Ingela: Visst har det varit en fin vinter i år. Jättekallt och härligt. Men måste det gå från den ena ytterligheten till den andra? Märkligt. Vad hände med "lagom"?

Ella sa...

Och snart kommer sommaren och då får vi börja klaga på värmen!! Härligt.