måndag, april 04, 2011

Grönköping

Vår drottning har varit allvarligt sjuk. Den löpsedeln råkade jag få ögonen på härom veckan. Men jag lade inte någon större vikt vid det.

Det är nämligen massor av folk som är allvarligt sjuka. Till dem hör nog även kvällstidningsmakare med personal.

Idag råkade ett av deras alster (Ett alldeles för fint ord för den sortens produkt!) ligga på bordet intill mitt på lunchrestaurangen.

Nu hade ".. drottningen trätt fram efter sin sjukdomstid."

En förkylning. "En vanlig bonnförkylning", uttryckte någon hovrepresentant det hela.

Förmodligen det sannaste som stod i den tidningen idag.

Varför köps den? Varför läses den?
Vakna, svenska folk. Visa att du är ofantligt mer intelligent än Expressen och Aftonbladet.

Toapapper finns utan tryck och ger en renare känsla i stjärten.

*****
Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

Turtlan sa...

Av princip så köper jag aldrig de tidningarna! Visst jag läser dem på nätet men lockar inte att köpa dem. Inte mycket vettigt i de bladen. Skräp mest och ibland smått pinsamt vad de skriver om.

Sen alla dessa Hänt och Extra och dylikt. KAn man jobba på en sådan tidning och uppleva sig vara journalist? Silvia kan säkert drabbas av en hederlig rejäl bonnförkylning också och de flesta av oss skulle tveka åka på flygtur och statsbesök i Afrika om man är däckad. Konstigt att det inte hänt förr.

God bättring vore bättre att skriva oavsett vem som är sjuk!

Jan S sa...

Jag kan inte för mitt liv begripa att det finns människor som betalar för att läsa dyngan de sprider ut.
Under de senaste 20 åren har jag köpt AB en gång, enbart för att ta med till mina släktingar utomlands och visa upp på vilken pinsam låg nivå den svenska "journalistiken" befinner sig.
Oseriösa, osakliga, vinklade, dåligt underbyggda artiklar, oftast sedda ur ett snävt stockholmsperpektiv
kräks ut ut till en förväntad imbecill massa.

Har inget hänt, kan man ju alltid med krigsrubriker basunera ut att våren är på väg.
Tydligen är redaktörerna de enda som inte vet att det händer varje år.

Visst händer det att jag läser den på nätet, men betala... aldrig.

Bert sa...

Jan S: För att inte tala om alla dessa snöchocker.

Kvällspressen är en stor parodi.
På sig själv.

Och dess representanter är så korkade att de inte inser det själva.

Sven sa...

Ungefär som jag tänker när jag ser dokusåpan om Ullared.....varför i hela friden ser jag på detta?

majalena sa...

Ja herrejemene vem har inte varit "allvarligt sjuk" jag snöt mig tre gånger förra veckan, men inte stod det
i tidnigen inte.
 Nej vägrar betala för att läsa sådan smörja som skriv i både EX o AB , däremot är jag modig
nog att erkänna att jag ibland, nåja ganska ofta då, köper lördagsbilagorna som handlar om mat o inredning.

Bert sa...

Sven: Du överraskar. Ständigt! ;)

Jag har aldrig sett "Ullared". Kanske beror det på att jag överhuvudtaget aldrig ser TV3 eller Kanal 5. Tycker att de är identiska med A-bladet och E-pressen. Kommersiella kanaler har gjort allt för att döda intresset för dem genom sina ideliga och långa reklamavbrott.

Bert sa...

majalena: Jo, men läste jag inte något om en orkan nyss. Jaså - var det du som snöt dig? ;)