söndag, februari 20, 2011

Konstis?





Nej - Iskonst!

*****

10 kommentarer:

Turtlan sa...

En samma här dag idag för min del också.

En isig dag. Samma tjocka och klara is här på Vänern också.

Naturens egna otroliga skådespel.

thord wiman sa...

Sinnessvindlande: som en titt uppåt, en spaning rakt ut i den intergalaktiska nattens isande evighet, skönhet och oändliga obegriplighet.

I dagarna blev också Universums stjärnor betydligt fler än tidigare.
Världens astronomer erkänner felräkning.

Från 100 miljarder gånger 100 miljarder gånger 10 till... gånger 30!
Det är en 3:a åtföljd av 23 nollor.

Och antalet planeter omkring alla dessa solar då?
Ja, jag känner ett definitivt akut behov av några riktigt djupa, syrerika andetag.

(Stilig blogg Bert! Läsbarheten numera vilsamt god.)

Suzesan sa...

Fin bild som du har överst WOW och jag gillar den nya blogg"outfiten"

Bilderna är så fina. Av is och allt.

Jag minns när jag var liten så trodde jag att isen sprack när smällen kom när sprickan bildades. För det kan låta mycket. Rädd för det.
Så jag vågade aldrig vara på isen då. Inte just där.

Men nu vet jag ju bättre. Att den är väldigt HÅLLBAR då.

Kram
/Susanne

Bert Bodin sa...

Suzesan: Tack! Jag gillar den mer och mer. Men den är inte klar ännu. Saknar en del detaljer.

Sven Teglund sa...

Håller med, bilden i huvudet är väldigt fin! Ett riktigt lulemotiv!

Och isen, naturens konstverk!

Anonym sa...

Jag tycker det är otäckt att gå på blankis... Även om jag i huvudet vet att den håller är i alla fall känslan obehaglig. Särskilt när man ser sprickor och stenar.
I alla fall är Luleå snyggt från sjösidan, sommar som vinter. ellem

Bert Bodin sa...

ellem: Jag har också mycket stor respekt för höstis och våris. Men nu vågar jag till och med klampa på isen. :-)

Här i skärgården finns så här års ett rätt omfattande vägnät. Godkända bilvägar alltså. På havet.

Sådant upplever våra turister med stora ögon och andra sinnen.

Maja sa...

Jag gillar bloggens nya utseende och att kommentarerna kommer i rätt kronologisk ordning - först överst, senast underst.

Fantastiska bilder på isen.

Bert sa...

thord wiman: Tack thord. Intressanta nyheter du kommer med.

Bert sa...

Maja: Kul att du gillar utseendet. Men jag är ledsen att det där med kommentarerna kommer på skam. Jag vill nämligen ha tillbaka det förra "systemet". Det var väldigt lätthanterligt ur många andra aspekter.