söndag, juni 20, 2010

Kan du fatta

Juni snart slut. Imorgon är årets ljusaste dag, vilket är svårt att förstå. Tiden flyger fram. Och jag som lovade mig att ta vara på den här ljusa tiden. Har jag gjort det?

Nu är det ju inte så att vintermörkret sänker sig omedelbart. Men ändå.

I maj hade vi en veckas tropikvärme. Men sedan har det varit knalt med graderna, och den här helgen har gått i gråskans och regnets tecken. Sommaren vill liksom inte starta på allvar. Den efterlyses härmed.

Nu börjar förberedelserna inför Midsommarhelgen, som i år är senare än vanligt. Enligt reglerna ska Midsommaraftonen infalla en fredag under tiden 19-25 juni. Ikväll börjar maten förberedas. Vi har äran att stå för förrätten. Vad det blir avslöjas inte här.

Samtidigt pågår här andra förberedelser, eftersom jag är ledig veckan som följer efter helgen. Det blir en förövning till den riktiga semesterperioden som för min del inträffar först den 26 juli.

Och kommer sommaren.
Så är det förstås!
Att jag inte tänkte på det.

*****

Inga kommentarer: