torsdag, maj 06, 2010

Skärpning

- Men Bert! Vad säger du till kunderna?
Två medarbetare reagerade på hur jag avslutat mitt samtal.
- Hurså, frågade jag.
- Med du sa' ju "fuck you", när du lade på.
- Nähä!
- Joho.
- Inte möjligt, sade jag. Varför skulle jag säga så?

Naturligtvis är jag fullt medveten om att jag måste ändra mitt beteende, om jag nu på ålderns höst blivit snurrig och börjar säga saker som jag menar inte har en aning om, till kunderna.

Jag försökte rekapitulera samtalet, som varit helt normalt och med en trevlig kund. Världsberömd sådan, inom sitt område dessutom. Under stark självhypnos med en bit mörk choklad sakta smältande på tungan och med slutna ögon försatte jag mig till cirka 2 minuter i förfluten tid. Och fick resultat.

- Tack du.

Det var vad jag sagt.
Plus förmodligen ett "hej".
*****

Inga kommentarer: