onsdag, oktober 21, 2009

Inte blev det något ...

.. av onsdagen heller. En helt vanlig onsdag bara. Jo, jag kom förstås i tid till jobbet, vilket är ovanligt. Jag bor nämligen för nära. Klockar jag hur lång tid det tar för mig att gå (Jag går till jobbet varje dag.), så stannar klockan på 2.27. Minuter och sekunder alltså.

Räkna ut vilka marginaler man har då! Oftast kliver jag ur duschen sådär nio minuter i åtta på morgonen. Snabb tillfixning och så iväg. Och jag kommer oftast in till kontoret klockan 08.01, då man egentligen ska vara redo att ta emot det första samtalet. Nu är det inte så väldigt ofta som kunderna är så morgonpigga, men det händer. Särskilt om de har råkat ut för något problem på sin nyss startade resa, eller om de befinner sig i en annan tidszon.

Idag räddade jag tillvaron för en som hade tagit på sig fel jacka på väg till Stockholm på ett kundmöte. Han ringer mig från en lånad telefon på Arlanda dit han nyss anlänt och berättar:
- Jo, plånboken och mobilen ligger i jackan som hänger där hemma. Kan du fixa en taxi till Sundbyberg. Jag har ju inga pengar.
Givetvis fixar man det mesta. Kunden kunde genomföra sina möten utan ett öre på fickan, men vågade inte stanna kvar över natt, utan åkte hem samma dag.

Eller kunden som missat planet borta i Chile och nu undrade hur han skulle komma hem. Hemresebiljetten förfallen. Vi ordnade det också.

Men sådant är ju vardag för oss.
Bara en vanlig onsdag.

*****

Inga kommentarer: