torsdag, november 20, 2008

Tjurigt knäppt

Snart är den här veckan slut och det är skönt. Den har varit vresig. Inte särskilt stressig på det där ruschiga sättet. Bara motvalls. Tjurig. På något sätt.

Visst har den innehållit ljuspunkter också. Glada fikaraster. Tacksamma kunder. Och jag har kommit igång med lite nya arbetsuppgifter.

Idag blev jag dessutom bjuden på lunch. Av personalchefen. Minsann. Hur många blir det? Å andra sidan bjöd jag en medarbetare på lunch härom dagen. Så det jämnar ju ut sig.

En annan ljuspunkt var att jag idag hade min kamera med på jobbet. Vi skall porträtteras. Och jag har blivit utsedd. Redan förra veckan förvarnade jag om vad som kommer att ske. Jag ville ju att alla skulle ha chans till total makeover i tid. Så att svullnaderna skulle hinna lägga sig. Dessutom varslade jag om att det endast gäller provfotografering den här veckan. Vill kolla ljus och sådant innan jag går igång på allvar.

Men det är något med kameror, som gör folk hispiga. Särskilt damer, ja, eller tjejer då. Kvinnor!
- Nä! Inte nu. Du får inte! Och så dyker de under bordet, viftar med armarna framför ansiktet, eller vänder sig om.
- Men det är ju bara prov, säger jag.
- Ja, men jag har ju en skorpa i ansiktet, säger A.

Sådär håller de på. Man får smyga så gott det går. Men när jag sedan visar resultatet för en del av dem så...
- Jamen. Det där blev ju riktigt fint.
- Gu, vilket bra kort! (Och det gällde hon med skorpan.)

Om jag nu imorgon säger att
- Från och med måndag blir det allvar.
Då kan ni ju tänka er vilka tjusiga medarbetare jag kommer att ha nästa vecka. Nytvättade hår, stajlade frisyrer och skorpfritt.

Nästa vecka blir säkert kul.

*****

Inga kommentarer: