onsdag, oktober 01, 2008

Inte klokt

Garderobsröjning. Länge uppskjuten. Äntligen fixad. Där, längst in i klädkammaren hängde 90-tal, ja troligen något exemplar som överlevt sedan 80-talet också. Vem vet? Inte jag! En hel hylla belamrad med oanvända kläder, blev helt tom.

Jag skräms över mängden. 7 stora papperskassar kunde bäras ner i bilen. Tröjor, kavajer, byxor, skjortor. Inget använt de senaste fem åren. De åker nu iväg till Myrorna.

Nu hänger grejer där, som jag använder. På hyllan ligger aktuella tröjor. Sommarkläderna åker ner i förrådet. Plöstligt ekar det i garderoben. Ett utropat "hallåååå" studsar mot väggarna och får galgarna att skallra lätt mot varandra.

Och sedan blir allt, som man gjort sig av med, modernt 2012. Det kan jag ge mig på.

Nåväl.Nu är det gjort.

Nå'n som behöver en galge?
Eller 37?



*****


Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: